Institutul de Cercetare a Calității Vieții, Academia Română – oferta numarul 2

Publicat: aprilie 24, 2016 la 10:48

Adresa: Calea 13 Septembrie nr. 13
Persoana responsabilă de practică din instituţie/organizaţie: Laura TUFĂ
E-mailul persoanei responsabile de practică: laura.tufa@iccv.ro
Perioada în care se va organiza practica în organizaţia gazdă: martie-aprilie
Numărul de studenţi pe care instituţia/organizaţia dvs. îi va primi în practică: 6
Din ce ani doriţi să fie studenţii? |X| Anul 1 şi anul 2

Caracteristici ale studenţilor necesare pentru ca ei să fie primiţi la acest stagiu de practică 
1. sa dețină calculator personal

Pe perioada practicii, studenţii vor fi implicaţi predominant în (răspuns multiplu):
|X| Transcriere de interviuri;

Organizaţia dvs. doreşte să se implice în selectarea studenţilor? |X| Da;
Vă rugăm descrieţi ce materiale solicitaţi de la studenţi pentru a-i accepta la practică (scrisoare de motivaţie; simpla înscriere, CV etc)

CV (1 pagină)- Preferabil (dar nu o condiție necesară) studenti interesati de cercetare calitativă, ocupare la grupuri precare (tineri post-instituționalizați), tranziția de la educație la muncă, relații de muncă și interviuri de tip parcursul vieții (life-course) . Nu trebuie să aibă experiență anterioară.

Descriere proiect:

Cercetare calitativă care urmărește să identifice pricipalele caracteristici si contexte ale tranziției către viață de adult în cazul tinerilor proveniți din sistemul de protecție a copilului (asistență maternală sau centre de plasament). În cadrul cercetării au fost realizate 25 de interviuri (purposive sampling) cu tineri (vârsta 28-30 de ani, proveniți din sistemul de protecție, având experiență și continuitate pe piața muncii). Cercetarea este realizată folosind abordarea „parcursului de viață” (Iacovou 2010, Brzinsky-Fay 2010), luând în același timp în considerare principalii factori cu efecte pozitive în construcția abilităților de viață independentă (AVI) ale acestor tineri. Se va analiza intersecția dintre politicile și măsurile destinate acestei populații, aportul organizațiilor neguvernamentale dar și factori individuali (educația, participarea în programe non-formale sau informale de educați, agency).