Asociatia Biserici Inlemnite 2023

Publicat: mai 23, 2023 la 21:08

Denumirea organizației: Asociația Biserici Înlemnite

Adresa: jud. Timiș, Timișoara, str. H. Heine, nr. 2, ap.3  

Persoana responsabilă de practică din instituție/ organizație: Amalia Ignuța (contact FSAS: Alexandru Iorga)

E-mailul persoanei responsabile de practică: bisericinlemnite@gmail.com (contact FSAS: alexandru.iorga@sas.unibuc.ro)

Telefonul persoanei responsabile de practică: 0748297975 (Tel. Al. Iorga 0724469054)

Perioada în care se va organiza practica în organizația gazdă: 29 august – 18 septembrie

Numărul de studenți pe care instituția/organizația dvs. îi va primi în practică: având în vedere perioada de trei săptămâni, este nevoie de un număr de 4 persoane care pot veni în același timp. Preferabil ar fi să acopere întreaga perioadă de câte 4 studenți prezenți simultan. Se va vedea motivul mai jos, în descriere.

Din ce ani doriți să fie studenții? |x| Anul 2;

Descriere a stagiului de practică

Asociația Biserici înlemnite va organiza între 29 august și 18 septembrie (datele pot suferi mici modificări) un atelier dedicat inventarierii unui număr de 28 de biserici de lemn din jud. Gorj (teritoriul dintre Motru și Jiu). Această inventariere presupune o cercetare preliminară, vizuală, condusă de mai multe specialități precum arhitectura, restaurarea componentelor artistice, istoria artei, istorie. În contextul bisericilor de lemn, anul acesta am introdus și specialitatea de antropologie-sociologie, pe care noi o considerăm importantă pentru acest proiect.

Cercetarea în sine presupune culegerea unor date științifice despre biserică, sit, așezare, comunitate, urmărind o fișă de inventariere, respectiv o grilă simplificată. Pe baza acestor date se vor da note pentru starea de conservare a diferitelor subansambluri structurale și pentru o suită de valori. La final, printr-un algoritm, va rezulta o prioritizare a intervențiilor necesare pe aceste biserici.

Atelierul se va desfășura cu patru echipe care cercetează în paralel câte o biserică. Fiecare echipă va avea un arhitect, un restaurator pe componente artistice, un asistent de echipă, unul/doi studenti antropologi-sociologi, arhitecți, respectiv restauratori. Specialitatea de istoria artei va parcurge toate bisericile, ținând legătura cu toate echipele. Fiecărei biserici, respectiv comunitate, îi este rezervată o zi/o zi jumătate de teren cu încărcare/culegere de date și o zi/jumătate de zi pentru încărcarea fotografiilor și sintezelor în platforma online.

Cazarea și mâncarea sunt asigurate de partenerul nostru Arhiepiscopia Craiovei.

Studenții de la antropologie-sociologie vor fi cei ce vor ajuta echipa să înțeleagă contextul în care biserica se găsește. Câteva exemple: tipul de comunitate, obiceiurile specifice legate de biserică/cimitir, toponime, informații istorice și actuale despre loc, biserică și comunitate, fotografierea unor posibile imagini din arhive personale ale sătenilor. Pentru aceasta vor avea ca îndrumar o grilă și va fi necesar să poarte discuții (interviuri) cu persoane din comunitate, precum și să-și noteze observații despre contextul amplasamentului. Aceste informații culese vor fi împărtășite cu echipa de la biserica respectivă pentru a putea avea date corelate și pentru a ajuta la notarea valorilor.

Caracteristici ale studenților necesare pentru ca ei să fie primiți la acest stagiu de practică (ex. să dețină calculator personal sau alte echipamente, limbi străine cunoscute, abilități tehnice, experiență anterioară cu aplicarea de chestionare sau capacitatea de a intervieva sau capacitatea de a lucra cu SPSS etc).

  1. să dețină computer personal (laptop) sau tabletă – vor introduce datele culese în platforma noastră.
  2. experiență anterioară cu aplicarea de chestionare, notate observații
  3. capacitatea de a intervieva

Pe perioada practicii, studenții vor fi implicați predominant în:

|x| Documentare;

|x| Aplicare de chestionare;

|x| Introducere de date pe calculator;

Organizația dvs. dorește să se implice în selectarea studenților? |x| Da;

Vă rugăm descrieți ce materiale solicitați de la studenți pentru a-i accepta la practică  (scrisoare de motivație; simpla înscriere, CV etc):
Întâlnire online cu reprezentanți din asociație și colaboratori pentru a se prezenta și în prealabil trimiterea unei înscrieri.